Dijital dönüşüm ve yenileşim çözümlerimiz ile kurumsal optimizasyon ve sürekliliğinizi sağlıyoruz. Veriminizi artırmak ve teknolojik değişimleri yakalamanıza destek olmak için sürekli geliştiriyoruz!
Hizmetler Kartı Yazısı: Mevcut müşterileri elde tutmak yeni müşteri kazanmak kadar önemlidir. Yeni müşterileri istatistiksel analizler ile daimi müşteri haline getirebilirsiniz.
Müşteri analizi, iş planının olmazsa olmazlarından birisidir. Ürün veya hizmet geliştirildikten sonra faaliyet gösterilmesi gereken hedef kitleyi tanımayı ve bu hedef kitleye nasıl ulaşılması gerektiği ile ilgili stratejileri belirlemeyi sağlar.
Müşteri profillerini çıkarmak ve onları tanımak satış başarısı için büyük önem taşımaktadır. Müşterilerin yaş aralığı, ne tür sosyo-ekonomik segmentte yer aldıkları, ilgi alanları gibi bilgiler sayesinde, müşterilere daha doğru biçimde yaklaşabilirsiniz.
Forbes dergisinin yayınladığı bir yazıya göre işletmelerin %81’i müşterilerini analiz ederek, satış için bu istatistiklerden faydalanmaktadır!
Müşterilerinizin profilini çıkartın!
Her müşterinin istek ve ihtiyaçları aynı değildir. Bunların yanında ekonomik durumları, yaş aralığı, ilgi alanları, sosyal medya alışkanlıkları gibi etkenleri müşterilere ulaşırken göz önünde bulundurulması gerekmektedir.
Müşterilerinizin ihtiyaçlarını dikkate alın!
Müşteri analizinin bir diğer adımı da müşterilerden gelen yanıtlara göre ürünün ya da hizmetin geliştirilmesidir. ‘Nasıl olsa müşteriler gelir’ gibi düşünerek değil de ‘Müşteriler ne ister?’ yaklaşımı ile daha sağlam bir müşteri profili çıkarabilirsiniz. Satış sonrası yapılacak anketler ile hangi müşterinin nasıl bir hizmet beklediği çıkarılabilir. Bu sayede müşteri pazarı daha güzel bir şekilde seçilip, hedef kitle istekleri rahat bir şekilde yapılabilir.
Date:12 Haziran 2022
Dijital dönüşüm ve yenileşim çözümlerimiz ile kurumsal optimizasyon ve sürekliliğinizi sağlıyoruz.